Παραγωγές – Ομάδα: Η
Ισαβέλλα Μαρτζοπούλου – Δημοσιεύματα – Επικοινωνία
Σπούδασε νομικά
στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, θέατρο και κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο VIII (Vincennes)
στο Παρίσι.
Είχε δασκάλους και συνεργάτες τον Ρίτσαρντ Τσίσλακ
και τον Λούντβιχ Φλάσσεν (συνιδρυτή με το Γέρζι
Γκροτόφσκι του εργαστηρίου του Βρότσλαβ - Πολωνία, Κέντρο Ανθρωπολογικού Θεάτρου Ποντετέρα, Ιταλία).
Είναι κάτοχος του Ευρωπαϊκού
Διπλώματος στην Πολιτιστική Διοίκηση και εκπροσωπεί την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό
Δίκτυο Πολιτιστικών Μάνατζερ, που έλαβαν
τον Τίτλο από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα
και το Συμβούλιο της Ευρώπης, που
τους επέλεξαν ως υποτρόφους, 1993.
Είχε την
Διεύθυνση του Καλλιτεχνικού Οργανισμού του Δήμου Βόλου
1990-91. Στην συνέχεια ανέλαβε την Διεύθυνση παραγωγών του Μεγάρου
Μουσικής [κύκλος Ηλέκτρα]. Παράλληλα, είχε τον τομέα
προβολής επικοινωνίας του Ελληνικού Κέντρου
Κινηματογράφου, επί προεδρίας
Κώστα Βρεττάκου και διοργάνωσε την αναδρομική έκθεση των 100 χρόνων του ελληνικού κινηματογράφου
με την συμμετοχή
100 ταινιών στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στην Νέα
Υόρκη (ΜΟΜΑ). Δίδασκε στο διεπιστημονικό μεταπτυχιακό Πολιτιστικής Διοίκησης του Πάντειου
Πανεπιστημίου, Διαπραγμάτευση
[1993-1995]
Στη συνέχεια,
ανέλαβε την εμψύχωση της θεατρικής
ομάδας του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Σταυρούπολης
που εξελίχθηκε στο «Θέατρο στο
καπνομάγαζο», 1997.
Παραγωγές: Φαύστα του Μποστ, Παραμύθι χωρίς όνομα
του Ιάκωβου Καμπανέλλη, Οι μικροαστικοί γάμοι του Μπρεχτ και έξι κείμενα του
Καρλ Βάλεντιν (αποτέλεσε τμήμα της συμπαραγωγής
με το Ινστιτούτο
Γκαίτε για τα 100 χρόνια από τη γέννηση
του Μπέρτολτ Μπρεχτ με γενικό
τίτλο Μπέρτολτ Μπρεχτ ... από το 1898) και Μήδεια του Μποστ. Το 1999 ανέλαβε
την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεατρικού
τομέα του Δήμου Σταυρούπολης (Εργαστήρι θεατρικής αγωγής – Δημοτικός Θίασος «Θεατρικό Εργοτάξιο»). Παραγωγές: Ταξίδι στη Βραζιλία του
Δανιήλ Χαρμς (2000), Ποιος είναι ο καθηγητής Τρούμποσκιν; του Δανιήλ Χαρμς
(2001), Φάκελος Χάρμς
(2002), μια δραματουργική σύνθεση κειμένων του Δανιήλ Χαρμς,
Ενός λεπτού σιγή (2003), Υπερωκεάνειον «ΠΑΤΡΙΣ» (2004). Με
τις παραγωγές αυτές ταξίδεψε στο
«Φεστιβάλ Δύο Εθνών» στην Κολωνία,
στο 14ο Διεθνές Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου στο Κάιρο
και στο θέατρο «Ριάλτο» της Κύπρου.
Το 2004 το «Θεατρικό Εργοτάξιο»
(http://www.theatriko-ergotaxio.gr), που αποτελείται από απόφοιτους της σχολής της,
ανεξαρτητοποιήθηκε από τον Δήμο Σταυρούπολης και συνέχισε με θεατρικές
παρεμβάσεις σε Πολιτιστικούς Οργανισμούς και Θεσμούς, όπως Κρατικό
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης - συλλογή Κωστάκη («Περί Συμποσιασμού», 2007), Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αθήνα, και Biennale of
contemporary art Θεσσαλονίκη, αντιστοίχως.
Με το Κ.Θ.Β.Ε συνεργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτης της παραγωγής «Το αμάρτημα της
μητρός μου» του Γ. Βιζυηνού σε σκηνοθεσία
Θοδωρή Γκόνη, 1997, ως σκηνοθέτης στην παραγωγή «Η Γριά» του Δανιήλ Χαρμς,
2000, και ως συνεργάτης – σκηνοθέτης στην παραγωγή «Βαβυλωνία» του Δημήτρη Βυζάντιου σε σκηνοθεσία Δήμου
Αβδελιώδη, 2010.
Τελευταία εργασία της, σκηνοθετική καθοδήγηση σε performance με τίτλο ΑΙΓΑΙΩ- Τραγούδια στο πλαίσιο των εγκαινίων της
έκθεσης των Φοίβης Γιαννίση και Ίριδας Λυκουριώτη με θέμα τη
νομαδική ζωή που παρουσιάστηκε στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης “Αγγελική Χατζημιχάλη“ και του ομώνυμου συμποσίου,
με κεντρικό ομιλητή τον ιστορικό Λεωνίδα
Εμπειρίκο Διοργάνωση Δήμου Αθηναίων, στις 22 Οκτωβρίου 2015.
Από
το 2013 συνεργάζεται με την Αρχιτεκτονική
Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στον Τομέα των
Παραστατικών Τεχνών
(performing arts), στο μάθημα
Χώρος και Ποιητική. Μεταξύ άλλων μετέφρασε:
“Μπερλίν Αλεξάντερ Πλατς” του Αλφρεντ
Νταίμπλιν, επιμέλεια Τούλα Σιέτη, εκδόσεις
Οδυσσέας. Βασίλι Καντίνσκι, “Για το
πνευματικό στοιχείο στην τέχνη”, επιμέλεια Δημήτρης Ιωαννίδης, εκδόσεις Νεφέλη. “Τέσσερα δοκίμια για την γυναικεία
σεξουαλικότητα”, πρόλογος
και παράθεση αναλυτικής ορολογίας της ίδιας,
επιμέλεια Κωστής Παπαγιώργης και Φραγκίσκη Αμπατζοπούλου, Σίγκμουντ Φρόυντ, εκδόσεις Νεφέλη, “Για την
ιστορία, τον Προυστ και τον Σουρεαλισμό” του Βάλτερ Μπένγιαμιν, εκδόσεις Ουτοπία.
Αρθρογραφούσε στο περιοδικό “Η Λέξη” και στην εφημερίδα “Ελευθεροτυπία”. Ήταν ανταποκρίτρια της στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα στο Δουβλίνο(1991)
όπου έκανε και την υποχρεωτική πρακτική της στην διάρκεια
του κύκλου σπουδών της στην
Πολιτιστική Διοίκηση. Η ανταπόκριση της δημοσιεύθηκε με τίτλο “Η Ευρώπη
στην σκιά του Τζόυς”.